01. Избор на продукти за продажба
Да се определи какво точно ще се продава е първата и най-важна стъкпа от изграждането на каквато и да е търговия. Има два основни избора за типа продукти, които ще стоят на "рафта" на вашия бъдещ електронен магазин - комерсиални (продават се масово и имат голяма конкуренция на пазара) или уникални стоки (определят вас като търговец или са тенденция). Като цяло онлайн уникалните продукти се продават най-добре, а за откриването им може да си помогнете с Google Trends.
02. Проучване на пазарната ниша
За да извършите пълно проучване на пазарната ниша е неоходимо първо да изследвате клиентите, които най-вероятно ще купуват вашите продукти. Когато научите повече за вашия целеви пазар, решенията ви ще се подобрят - независимо дали става дума за решения относно цената или кои от вашите продукти е добре да рекламирате и по какъв начин.
Изследвайте конкуренцията от страна на силните играчи на пазара, към който сте се насочили и бъдете реалистични. Опитайте се да намерите най-подходящата ниша, където да се състезавате и играете с вашите силни страни. Например, ваш плюс ще е ако предлагате по-добро обслужване на клиентите или гъвкав подход за плащане, а може би по-ниска цена за доставка и по-кратък срок за получаване на пратката.
03. Избор на e-commerce решение
Решете кой тип платформа за електронна търговия е идеалното решание за вашия магазин, като обърнете внимание на бюджета и вида стоки, които ще предлагате в мрежата:
Отворен код: този тип решения най-често са напълно безплатни за изтегляне, а уебсайта трябва да се изгради от нулата. Този вариант е чудесен избор, защото ние от Lemon.bg можем да конфигурираме вашия онлайн магазин, така че да бъде напълно персонализиран и съобразен с вашите изисквания.
Лицензирани: Лицензираните решения представляват външни платформи, които използвате срещу заплащане за определен период от време. За разлика от решенията с отворен код, тук има вече готови и тествани модули, и почти не е необходима персонализация.
04. Изграждане на онлайн магазина
След като вече сте избрали решение за вашия онлайн магазин, е време да започнете с изграждането му. В зависимост от e-commerce платформата, която ще използвате, е необходимо да се запознаете с нейните функции и възможности, за да може да я използвате пълноценно. На този етап, екипът на Lemon.bg винаги оказва съдействие и помага на своите клиенти при настройката на важните страници като каталог с продукти и категориии, количка, начална страница, страници с типично съдържание и др.
05. Избор на домейн име
Името на домейна ви е уеб адресът (URL), където клиентите намират вашия онлайн магазин. Това е много важно и голямо бизнес решение, така че не го подценявайте. Ако е възможно, изберете име на домейн, което е кратко, просто и описва бизнеса ви. След това вземете решение за разширението (.com, .bg, .net и т.н.) и го регистрирайте. Екипът на Lemon.bg отново е насреща за съвет и помощ при регистрацията и настройката на домейна.
06. Популяризиране на бизнеса
Рекламирайте бизнеса си! След като вашия сайт за електронна търговия е готов да бъде показан пред света, трябва да накарате потенциалните клиенти да стигнат до магазина чрез маркетинг. Независимо дали използвате имейл реклама, социални медии, SEO оптимизация или други форми на онлайн маркетинг, то от решаващо значение е да споделите магазина си с масите. С други думи, дори и да имате най-удивителния и дизайнерски сайт на света, ако никой не може да го открие, е възможно да изпитате сериозни финансови затруднения.